Rondje België - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van De Sweetspotters Sweetspot - WaarBenJij.nu Rondje België - Reisverslag uit Valenciennes, Frankrijk van De Sweetspotters Sweetspot - WaarBenJij.nu

Rondje België

Door: Bertus onder redactie van Donny

Blijf op de hoogte en volg De Sweetspotters

04 Juni 2017 | Frankrijk, Valenciennes

Hallo Sweetspotvolgers,
Weer even een berichtje van ons.
Op 21 mei vertrekken we uit Gent via de Bovenschelde naar Gavere en op 23 mei komen we aan in Oudenaarde.
We beseffen dat we wanneer zoals het plan was de Schelde zouden volgen, we de volgende etappe al in Frankrijk zouden arriveren en dat was nou ook weer niet de bedoeling.
Dus we besluiten via het kanaal Bosuit-Kortrijk naar de Leie te varen.
Een mooi kanaal met grote sluizen maar aan het eind 3 hele kleintjes, wanneer de sluiswachter daar eindelijk arriveert (alles moet daar nog met de hand) blijkt dat we er net in passen, we hebben dan ook veel publiek (zie foto).
Maar dan zijn we op de Leie en vinden een mooie ligplaats in een oude rivierarm met stroom en water en alles gratis.
We blijven daar een paar dagen en gaan dan weer noordwaarts de Leie af naar Deinze en vandaar via de Oude Leie, een prachtige ongerepte rivier met kapitale woningen her en der (één had zelfs een forse helikopter in de tuin staan).
Het eindpunt is weer Gent en vandaar gaan we weer naar Oudenaarde.
Daarna naar Doornik en vandaar naar Valenciennes in Frankrijk waar we nu zijn.
We hebben over het algemeen prima weer en we maken dan ook vaak lange fietstochten.
Als je het allemaal zo leest lijkt het een saaie bedoening maar dat is het allerminst (Ik ben voor de verandering nu eens met fietsen op m'n snufferd gegaan, normaal doet Donny dat en heb tot nu toe al 2x een lekke band gehad), spectaculair toch?
Het is altijd weer een verrassing waar je met de boot terecht komt en meestal zijn het prachtige plaatsen, het is gewoon niet uit te leggen wat er zo mooi is aan varen in onbekende streken.

Nou beste volgers jullie weten weer waar we zijn en morgen gaan we weer verder, ik denk naar Douai.

Prettige Pinksterdagen gewenst, De Sweetspotters

• 04 Juni 2017 - 15:35

Jeannette,Henk:

Hallo vrienden,

Genieten doen jullie,kan me voorstellen,dat het varen een groot avontuur is.
    We volgen jullie!
    Ook fijne pinksterdagen!

groeten en liefs van ons!

• 13 Juni 2017 - 12:01

Henny En Harma: